tiistai 7. marraskuuta 2017

Puolessa välissä ollaan!

Puhelimen How Many Days -sovellus näyttää, että oon ollut Amsterdamissa 82 päivää ja vuokrasopimuksen loppumispäivään on 83 päivää, joten puolessa välissä mennään! Aika on mennyt nopeasti, mutta on mulla silti ehtinyt jo useasti tulla ikävä ja halu kotiinkin varsinkin silloin kun on koulujutut meinannut stressata (yritän olla ottamatta niistä ylisuurta stressiä) ja kun oon hoitanut jo vähän Suomen asioita, niin on helpompi sitten palata tammikuun lopussa.

Ensimmäiset kokeet on nyt ohi. Eilisestä monivalintatentistä kuuleman mukaan (nähtiin opettaja tänään ennen toista koetta) kaikki pääsi läpi varsinkin kun esitelmä kompensoi kokeen kanssa. Ja tämän päivän kokeesta on sellainen fiilis, että joko se meni hyvin tai sitten huonosti. Oli siellä kohtia joihin osaisin vastata, mutta toiset kohdat voi olla että muistinkin strategian väärin ja selitinkin aivan puuta heinää. No sen näkee sitten, kun arvosanat tulee.

Noista kokeista vielä sen verran, että oli aavistuksen tiukemmat säädökset koetilanteessa. Tuli nimittäin mieleen ylioppilaskirjoitukset. Ensinnäkin meillä sai olla vain mustekynä, opiskelijakortti ja vesipullo pöydällä ja toiseksi kokeet pidettiin liikuntasalissa, jossa pöydät oli järjestelty yksittäin ihan niinkuin kirjoituksissa. Lisäksi vastaukset kirjoitettiin tietynlaisille konsepteille ja eilisessä monivalintakokeessa oli myös kirjoitusten vastauslomaketta muistuttava vastauslomake. Aikaa oli eilen 2 tuntia ja tänään 2,5 tuntia tehdä. Tänään käytin koko ajan hyväksi ja en ehtinytkään tarkistaa vastauksiani ennen kuin aika oli ohi.

Viime viikolla tosiaan kävin pyöräilemässä niin sanotusti Amsterdamin ympäri vaikka en oikeastaan Amsterdamin itäosassa käynyt enkä mennyt lautalla pohjoispuolellekaan. Ehkä joku toinen kerta sitten. Lenkki tosiaan ei ollutkaan sellainen kun aikaisemmin täällä puhuin kun en löytänyt sitä reittiä enää mistään. Päätin kuitenkin tehdä oman lenkin ja valitsin pari kohdetta mihin yritän päätyä ja kyllähän mä sinne sitten ehkä hieman eri reittiä päädyinkin :D

Tossa on muuten myös linkki mun ensimmäiseen englanninkieliseen blogikirjoitukseen ikinä. Kerroinkin tänne, että oon mukana Student Ambassador ohjelmassa ja meidän piti osallistua johonkin tehtäväryhmään ja itse olen blogiryhmässä. Ensimmäinen blogiteksti on nyt kirjoitettu.

Tänään piti mennä luokkakavereiden kanssa yhden luokkalaisen luokse "olutmaistajaisiin" mutta mulla ei ole nyt fiilistä mennä sinne. Ensinnäkin oon jotenkin tosi naatti ton kokeen jäljiltä ja sitten toiseksi kuulin yllättäviä suru-uutisia, joten ei ole intoa mennä myrkyttämään iloista tunnelmaa. Oon myös pari viime yötä nukkunut tosi huonosti, niin jos tänään vaan menis ajoissa nukkumaan ja heräisi huomenna uuteen päivään.

Loppuviikolle onkin tosi kivoja suunnitelmia, palailen sitten joskus niiden tunnelmissa tänne!

Puolalaisen vaihtarikaverin kanssa omenapiirakalla

Mun perjantain reitti, 24,6 km kokonaisuudessaan

Pyörälenkin varrelta
Amsterdam Noord
Maisemia pyörälenkin varrelta

Hauska sattumus. Tenttikirjan oli aikaisemmin lainanut toinen suomalainen,
joka oli suomentanut mulle kaikki vaikeimmat sanat
Näin tehdään kokeet Hollannissa!
Siellä tehtiin kokeet

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti